tijd voor een nieuw avontuur... - Reisverslag uit Uden, Nederland van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu tijd voor een nieuw avontuur... - Reisverslag uit Uden, Nederland van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

tijd voor een nieuw avontuur...

Blijf op de hoogte en volg danielle

10 Januari 2013 | Nederland, Uden

Hola allemaal,

het heeft even geduurt, ongeveer 30 uur, maar ik ben waar ik zijn moet...Leon, Nicaragua!
Ben wel blij dat ik voorlopig niet weer in een vliegtuig hoef :)
op het vliegveld stond Magno de man van het project al klaar met een a4tje met mijn naam erop in zijn hand..Die moet ik hebben! Dus in de auto, op naar Leon, zo´n 2 uur verderop..Maar als hier dezelfde regels zouden gelden als bij ons in nederland zou je er zeker 3 uur over doen! Los gentes son locos! ofwel de mensen zijn gek! Ondertussen meteen nog even een stop gemaakt bij het meer van Managua...wauw! dit gaat leuk worden hier!
Dan naar het gastgezin, dit is Corina, een vrouw van ongeveer 60, die daar woont met haar tante die verstandelijk beperkt is. Hier noemen ze dat een mujer especial..klinkt toch veel beter :)
Corina is een van de oprichtsters van Las Tias en weet er dus veel over.
Om het voor mij extra leuk te maken, heeft Corina een slagerswinkeltje, lekker omringd door vlees, echt iets voor mij :)
De eerste dag niet veel gedaan, bijkomen van de reis, even een blokje om met tante en dan na het eten, lekker kippensoep die een beetje zout was omdat het zout erin was gevallen :), lekker slapen op mijn nieuwe kamer..er stond al een bed in, maar speciaal voor mij vonden ze het nodig om toch even een ander bed ergens vandaan te toveren en dat in deze hitte...wat een lieverds! Savonds is het niet echt stil hier..is net een dierentuin..honden en katten die over de golfplaten daken rennen...halverwege de avond komt Corina me even geruststellen, dat ik niet bang hoef te zijn...het zijn maar zwerfkatten die op het dak lopen..gelukkig was ik al bekend met dit principe,dankzij guatemala.
De volgende dag even lekker een tour door Leon, de eerste kerk, en waarschijnlijk de laatste is al bezocht! dit kan ik nu mooi afstrepen..
Daarna nog even langs het project van Las tias. Ze hebben 2 locaties en vandaag ging ik naar de eerste. Heeft wat weg van het project in Bolivia, jongens en meiden tot een jaar of 16 komen daar om bepaalde vakken te leren om zo een toekomst op te kunnen bouwen en daarnaast krijgen ze huiswerkbegeleiding waar nodig.
daarna even naar huis, potje gepokerd met de neefjes (die daar zoals het hier hoort), dagelijks over de vloer komen..Hun waren niet zo op de hoogte van alle regels, waardoor ik ze helemaal kaal geplukt had, ringen, riemen,sleutels,armbandjes,slippers en zelfs de nietjes werden ingezet, maar helaas het mocht niet baten..Maar zoals het een goede sociaal werker betaamt,toch maar weer alles teruggeven...
Vandaag naar het andere project geweest, hier zijn ook wat jongere kinderen die hier vooral komen voor huiswerkbegeleiding en extra lessen voor bv wiskunde of engels.
Ik ga nu voornamelijk meewerken met de maatschappelijk werker van het project..aangezien het nieuwe jaar weer gaat starten heeft die het erg druk met alles opzetten en ga ik haar helpen, dit betekent ook mee op huisbezoek en dergelijk..super cool! Vandaag al kleine intake gesprekjes gedaan...ging gelukkig gewoon aan de hand van een lijstje :)
Verder heb ik mijn spieren niet voor niks zo getraind de laatste tijd...het huis waar ik woon is aan de andere kant van leon tov het project..dus heb ik een mountainbike gekocht...lijk net een echte local :)
gelukkig is het niet zo warm om te fietsen en hoef ik ook niet na het fietsen met een groot glas water achter de ventilator te zitten :) ach ga vast wel wennen aan deze hitte!

Maar nu weten jullie allemaal dat ik veilig aangekomen ben...
allemaal heel veel groetjes!!!
heb trouwens geen wifi in huis, maar precies op de hoek van de straat kan ik wifi van iemand uit de lucht plukken, handig toch!dus jullie toch af en toe een whatsappje verwachten vanaf deze kant :)

  • 10 Januari 2013 - 06:01

    Tiny:

    Veel succes met dit project in Nicaragua.

  • 10 Januari 2013 - 06:17

    Tanja En Peter :

    Hoi Danielle,
    Gelukkig dat je goed bent aangekomen en veel plezier met dit project! Ben benieuwd straks naar al je verhalen, die ik op deze site hoop te lezen.
    Je zult me dit keer niet in Guatemala vinden; Tessa had al genoeg vrijwilligers en ik wil in de buurt van mijn ouders blijven, omdat we nu ook al weg zijn.
    Doe voorzichtig en heel veel plezier.
    Groeten uit Penang, Maleisië.

  • 10 Januari 2013 - 08:05

    Tineke:

    Klinkt al weer super Daan!! Heel veel succes met het project en ik ben ook al weer benieuwd naar de komende verhalen....

    x Tinek

  • 10 Januari 2013 - 09:31

    Loes:

    Daantje super dat je het weer naar je zin hebt! Veel succes vast met het project!
    Os... Je hebt al een watsapp vanaf hier ;)
    Xxx Loes

  • 10 Januari 2013 - 09:47

    Trees:

    Leuk verslag! Gaat vast heel leuk worden!

  • 10 Januari 2013 - 12:16

    Els:

    Klinkt super Daan! Veel plezier en natuurlijk succes!
    xxx Els

  • 10 Januari 2013 - 15:58

    Annemiek:

    Hey Daan.....geniet er van....klinkt echt super goed.

  • 10 Januari 2013 - 17:21

    Daisy En Michel:

    Heey die Danielle!
    Jeetje 30 uur! Maar goed dat je pas over 4,5 maand weer het vliegtuig in gaat!
    Heb met een glimlach je verslag gelezen! Erg leuk en heel veel plezier! Maar dat komt zeker goed!
    En een mountainbike! Heerlijk toch!
    Geniet ze en tot je volgende verslag!
    Xxx

  • 10 Januari 2013 - 18:56

    Loes:

    Dit klinkt allemaal weer erg gaaf!!
    Geniet ervan!

    Dikke kus

  • 10 Januari 2013 - 21:06

    Simone:

    Klinkt allemaal weer erg goed Daan!! Heel veel plezier daar!!
    Groetjes Stefan en Simone

  • 11 Januari 2013 - 09:08

    Dees:

    hey Daantje,
    Wat heerlijk weer.Jij gaat het weer helemaal geweldig krijgen lijkt me.
    Ik hou het bij hoor! Heel veel plezier en succes Daan.
    besossss.... Dees

  • 11 Januari 2013 - 23:51

    Mama:

    hoi hoi Danielle
    heel fijn dat alles goed is gegaan nog heel veel plezier
    en veel succes met je projekt
    veel liefs mamaxxx

  • 12 Januari 2013 - 12:59

    Marieke:

    Klinkt goed, leuk allemaal! Hier hebben we ook zon, maar zitten dan wel rond de 2 graden... Heel veel plezier daar, geniet ervan! En wat goed dat je zoveel geld hebt ingezameld!

    xxx Marieke

  • 14 Januari 2013 - 08:29

    Sliekje Octopus:

    Haaaaa Daan,

    Kei tof dat je nog zo'n mooi bedrag bij elkaar hebt gekregen voor Tess! Weet zeker dat het geld door haar goed terecht komt. Heb weer een fijn karma gevoel ;-)

    Kzat gisteravond naar '3 op reis' te kijken en kreeg weer helemaal de reiskriebels, tis alweer 4 jaar geleden dat ik buiten Europa ben geweest, kan ech nie!!
    Ben dus de zolder opgedoken en heb heel de avond foto's zitten kijken...en daarna tickets op internet... ha, ha...

    Zal effe kijken of ik nog tips heb voor Nicaragua, ben er zelf maar een kleine week geweest vanwwege tijd gebrek. Maar de plek waar je nu zit is erg vet. Je kunt met een bootje naar de vulkanen in het meer van Managua!

    Heel veel (werk)plezier! Hasta luego y salut!
    -xxx- Angelique (sliekje-octo-wing)


  • 17 Januari 2013 - 11:04

    Sharon :

    Dag Danielle,

    Yho...stinkerd...ben je alweer weg...nou ja zeg..
    Dacht dat je andere doelen had gevonden ;-)!?!?
    Heel veel plezier en succes daaro!

    Liefs Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uden

danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 48841

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: