Oude vertrouwde Antigua... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu Oude vertrouwde Antigua... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

Oude vertrouwde Antigua...

Blijf op de hoogte en volg danielle

25 Maart 2013 | Guatemala, Antigua

pffff, waar moet ik toch beginnen...
Mijn tijd in Leon zit er al weer even op..wat een leuke tijd heb ik daar gehad..Hopelijk hebben de kids wat gehad aan mijn engelse lessen, met een beetje hulp van een pabostudent waren het zelfs nog echte verantwoorde lessen :)
en dan mijn afscheid van de familie...carlijn en ik zouden lekker koken voor de familie en wat vrienden...werd even heel de tafel gedekt alsof we in een sjiek restaurant zaten..zo leuk! en dat voor een pastasalade, guacemole en natuurlijk eiersalade... lekker muziekje erbij dus zelfs nog even een dansje gedaan :)
Dan gaat op woensdag de reis beginnen, wilde eik vertrekken op dinsdag, maar toen was de bus al vol...dat is overmacht dus lekker nog een dagje extra in Leon!
We gingen vanuit Leon naar Granada om daar de volgende dag de ferry te pakken naar Isla Ometepe, een eiland in het meer van Nicaragua...de ferry duurde 4 uur, maar door de strandstoelen op het dek in combinatie met een sunset, was het totaal geen vervelende trip. Lekker een aantal dagen vertoefd op het eiland, zelfs nog op een soort van Center parcs plek geweest...een zwembad omringd met bomen en volop vogelgeluiden..alleen hier was het allemaal echt en in Center parcs is het dat niet :)
De volgende dag een tocht naar de waterval...ipv de echte hike shoes gewoon op neppe allstars...niet helemaal handig, maar het is gelukt!
Dan op naar Somoto om daar een canyontour te doen..eerst nog even een paar dagen in Masaya om de reis een beetje te breken..
Dan op naar Somoto, wat een bruisende plek..hier is dus echt niets te doen...iedereen komt hier duidelijk voor de canyon om de volgende dag zo snel mogelijk weer te vertrekken..zo ook wij.
En dan is het tijd om Nicaragua te verlaten en start de reis naar El salvador...na 6 bussen en 2 grensovergangen gehad te hebben waren we in San miguel, nog niet waar we moesten zijn, maar onze eindbestemming El tunco was niet meer haalbaar die dag, dus maar een tussenstop gemaakt, zodat we de volgende dag vol goede moet verder konden..
Dan lekker op naa het strand, helaas was het weekend en was het dus superdruk en wij hadden natuurlijk niks gereserveerd dus met onze tassen, en ik heb van diverse mensen de vraag gehad wat ik toch allemaal bij had, ja ik kan nogal moeilijk kiezen..en ja in antigua kan het nogal koud zijn dus ja dan heb je ook andere kleren nodig, maar in elk geval, met al die tassen met 35 graden op zoek naar een hostal word je niet blij...maar gelukkig uiteindelijk komt er een man op een fiets die toch een plekje voor ons had! je bent een engel!
Na een week zijn we hier goed uitgerust en is het tijd om te vertrekken richting antigua...vanuit hier is een directe verbinding naar antigua..perfect!
en wat een hartverwarmende aankomst hadden we, zo leuk om de familie weer te zien na een jaar..helaas dachten zij er anders over en stonden we voor een dichte deur...ja, we waren iets eerder dan gepland, maar na een uurtje voor de deur wachten kwam er een tuk tuk aan waar de familie in zat..na een hoop verontschuldigingen kwam dan alsnog het leuke welkom.
Savonds meteen even meeten met wat vrienden van vorig jaar en wat leuk om weer terug te zijn..lijkt wel niks veranderd hier!
Deze week verder nog rustig aan doen aangezien het semana santa is, is het vakantie en dan volgende week start het project weer. Dat is ook het moment dat carlijn weer richting holanda gaat en ze mij hier alleen achter laat...vervelend zeg, dat ik nog niet naar huis mag!
maar wat een drukte hier met semana santa...overal op straat mooie tekeningen gemaakt van bloemen en de hele dag processies en een drukte in het park van heb ik jou daar...
maar dit was het wel weer even!
heel veel groetjes en hasta la proxima!

  • 25 Maart 2013 - 16:42

    Trees:

    Leuk!!!!
    Veel plezier!
    Groeten aan Sylvia.
    Trees.

  • 25 Maart 2013 - 16:59

    Tineke:

    Klinkt weer goed!! Geniet er nog maar mooi van want hier blijft het maar koud...
    x tineke

  • 25 Maart 2013 - 18:19

    Tanja:

    Hoi Danielle,
    Je hebt het weer goed naar je zin, zo te lezen. Geniet er nog van en groeten aan de bekenden.
    Liefs, tanja

  • 25 Maart 2013 - 19:07

    Nettie:

    hallo danielle

    leuk om te lezen dat je het er goed naar je zin hebt.
    geniet er nog van ....
    liefs nettie xxxx

  • 25 Maart 2013 - 19:29

    Loes:

    Heeeeey meissie!

    Wat ben ik jaloers op het zonnentje waar jij lekker van aan het genieten bent. Bij ons in NL is het natuurlijk nooit veel rond deze tijd, maar de laatste tijd is het gewoon bijna een ramp. Afgelopen weekend, gevoelstemperatuur -15, dus onze lol kon op haha! Waarschijnlijk neem jij straks gewoon weer het zonnetje en de gezelligheid mee naar NL!!
    Heb er nu al zin in!

    Dikke X

  • 25 Maart 2013 - 19:42

    Marjan:

    Hoi Daan, reizigster in hart en nieren!
    Wat ga ik graag nog eens met je mee.
    Wie weet.. Ik ben tenslotte klaar en heb het felbegeerde papiertje na drie ploeterjaren op zak!
    Veel plezier in Guate en groetjes aan Tessa!!!!!

  • 25 Maart 2013 - 19:56

    Simone:

    Wat ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen Daan!! Volgens mij geniet jij er ontzettend van, zelfs als je in een overvolle bus zit of geen slaapplaats kunt vinden.
    Veel plezier nog Daan!!

    Veel groetjes uit het vele koude Erp

  • 25 Maart 2013 - 23:39

    Thea En Theo:-):

    Hey Daantje, wat heb jij het naar je zin volgens mij!
    Super leuk meid, en we hoorden gister van jullie mam da je nog wel enkele weekjes mag genieten daar.
    Veel plezier en succes met wat je daar gaat doen.
    Liefs ons x

  • 27 Maart 2013 - 09:27

    Dees:

    hola chica, wat heerlijk die verhalen weer, oh ik ben gewoon weer schandelijk jaloers als ik dat allemaal hoor..(.haha wel op een gezonde manier hoor).
    geniet maar heerlijk van het oude vertrouwde omgevinkje, en doe vooral iedereen de hartelijke groeten en muchos besos daar....
    dag lieverd veel plezier! ( ik ga 6 april in mijn huis....eindelijk!!!!!
    xx Dees

  • 14 Mei 2013 - 10:57

    Marian:

    Ha Danielle, geniet nog lekker van deze week!
    x Dorus en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 48837

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: