Let the games begin! - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu Let the games begin! - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

Let the games begin!

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

03 Februari 2011 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Hola..

Het is weer zover..ik heb een goede computer met een goed werkend toetsebord(neer uitzondering dan regel hier) dus wel even tijd voor een verhaaltje voor jullie...

Pff weet niet zo goed waar ik moet beginnen..Na een paar dagen van acclimatiseren en bijkomen van de vlucht is het werken op het project begonnen. Ik ga werken op het project van Hogar Don Bosco waar ik samen met een Educadora(juffrouw)de groep een beetje in banen probeer te leiden..De eerste week was dit allemaal nog beetje chaotisch...ik met mijn slechte spaans en daarbij hadden de kids nog vakantie dus nog niet echt de goede structuur..
De kids zijn wel super, ook al word ik door de meeste aangezien voor een duitser...Ik mag hopen dat dit komt omdat er 2 andere duitsers op het project zitten en dat dit niet is vanwege bepaalde kenmerken..

Dit weekend had ik ook wel weer geluk, het was nu het jaarlijkse feest, dus alle groepen van de Don Bosco projecten kwamen bij elkaar om groot feest te vieren. Dit begon met een mis,pff zou je denken maar hier is een mis gewoon leuk, doen niets anders dan liedjes zingen en bij elk liedje hoort weer een dansje..helemaal leuk!!!Nu was het ook zo dat alle groepen een dansje zouden voorbereiden, dus ook wij waren de pineut..met een aantal een echte boliviaanse dans doen...Echt heel erg passend, allemaal ritmische bolivianen en dan ik ertussen..Helaas,of eigenlijk gelukkig ging dit op het laatste moment niet door, de kleding was niet geregeld...
De volgende dag was het weer feest maar nu wat kleiner, niet alle groepen waren hierbij aanwezig..Doordat ik de hele ochtend buiten was..kids waren lekker aan het voetballen, dus moest natuurlijk ff kijken...Ja alleen kijken, die jongens zijn zo goed en technisch, daar ga ik me niet aan wagen...
Heb ik gewoon die dag mijn voeten verbrand....heb 3 dagen met schoenen aan gelopen...niet echt voor te stellen daar of wel?

maar de tweede week zijn de kids weer naar school waardoor ze ochtends op het project huiswerk maken en voetballen en na een heerlijke maaltijd zich in hun tenue hijsen om naar school te gaan. om hier vervolgens even van terug te komen voor een heerlijke merienda,(water met een broodje) en vervolgens nog even te kunnen knallen op school tot half 6. Dan word er lekker gespeeld en gebeden voor het eten..Bidden is nogal belangrijk hier, heb in mijn hele leven nog niet zoveel gebedjes gehoord als hier in 2 weken..Na het eten gaan de kids weer lekker spelen, voornamelijk voetbal en basketbal en af en toe word en een filmpje gekeken om vervolgens naar bed te gaan...

maar het eten....ik dacht dat ik niet zon moeilijke eter was, had Guatemala ook overleefd dus dit zou me ook wel lukken..maar wat ik hier heb gezien...Zit ik met de kids aan tafel en krijgen we soep..heeft het kind rechts van mijn een poot van een kip in zijn soep en links heeft ook een kippepoot in zijn soep...Gaan ze deze ook nog afkluiven tot er een paar van die mini botjes overblijven...pff niet nadenken en gewoon dooreten..Ben blij dat ik maar 1 keer per dag op het project hoef te eten..maar moet wel zeggen dat ik gister echt lekker gegeten had op het project..dus ik heb nog hoop! Denk wel dat ik hier na 3 maanden ff genoeg rijst en aardappels op heb..Maar heb samen met Carlijn ook al de irish pub ontdekt,waar je lekker frietjes kan eten dus zorg wel goed voor mezelf :)
Heb in de 2 weken tijd ook al veel ananas gegeten dus komt helemaal goed!

Ben ook begonnen met mijn spaanse les..Leek me toch wel verstandig hier..dus ga nu 2 keer per week naar de spaanse les dus denk dat ik mijn volgende verhaal mooi in het spaans schrijf...een goede oefening!

Het vrijwilligershuis waar ik woon is ook erg leuk. Hier wonen alleen maar vrijwilligers die werken op de projecten in de buurt. Heb samen met Carlijn een kamer voor 4 personen,en het is nu al een grote chaos..mag hopen dat er niet heel snel nieuwe mensen bij komen...Hebben het ook super luxe, hebben een relaxte tuin om lekker te genieten van de zon en hebben een eigen wasmachine dus hoef niet naar de wasserette ofzo! Heerlijk!!!
Maar het is hier ook echt wel afzien hoor, het stikt hier van muggen en word nog dagelijks lekgeprikt door die gekke beesten , maar ja, te eigenwijs om een lange broek aan te doen! is het overigens ook gewoon te warm voor! En van de 2 lange broeken die ik bij had is er al 1 gescheurd tijdens de heenreis...

Ik heb mijn fotos weer op picasa staan...
Dit is de link:

http://picasaweb.google.com/danielleraijmakers/Bolivia?authkey=Gv1sRgCK3R1ePX4vHyQA#

Maar als het goed is krijgen jullie een mailtje als ik daar nieuwe fotos op zet!

Maar ik ben er weer weg van..

Hasta Luego!




  • 03 Februari 2011 - 15:57

    Tanja:

    hoi danielle, leuk verhaal en fijn, dat je het naar je zin hebt.
    nb. ik ga morgen weer naar guatemala voor twee weken, met didy.
    heel veel plezier daar!

  • 03 Februari 2011 - 18:00

    Simone:

    Wat een leuk verhaal Daan en wat een gave foto's!! Wat een schattige kids.. Ik ben blij om te zien dat je ook daar naar de mis gaat ;)
    Nog super veel plezier daar! Geniet ervan! Ik zal je vanuit hier steunen in je strijd tegen de muggen..
    Groetjes!!

  • 03 Februari 2011 - 18:37

    Tineke:

    KLinkt wel weer super! En wat een lieve kindjes daar, en lekkere mannen ook zo te zien....
    Nog veel plezier.
    x tineke

  • 03 Februari 2011 - 20:21

    Loes:

    Ik heb de foto's gezien en wil je even aan onze afspraak herinneren... Als jij thuis komt met ...... dan ..... ook voor mij!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Gnegne BIG SMILE!

    En ananas, zon, slippers, friet, denk dat ik ook n ticket boek!!

    Kussie Loes

  • 05 Februari 2011 - 10:43

    Lies:

    Hai schattekuh!
    Zo week 1 .. 150 foto's haha. Had jij een hekel aan die jongen met die rode krullen? elke x die vinger. En ik zie dat je al allerlei mannen op de foto hebt gezet :). Kindjes zijn daar wel heel schattig hoor. T valt me trouwens wel weer op dat die mis door blanke priesters word gehouden. Hoe typisch!
    Voor de muggen, als deet 95 niet helpt (zoals bij mij in Thailand) zul je dat citronella spul eens moeten gebruiken. Werkte mij wel. Ligt denk ik ook aan je huidtype ofzo. Rook helaas naar een citroen, maar werd niet meer gestoken :).
    Jullie woning ziet er trouwens uit als een binnenplaats van de gevangenis

  • 06 Februari 2011 - 10:34

    Marian:

    Hey Danielle!
    Klinkt goed. Geniet er maar lekker van!
    x Marian

  • 09 Februari 2011 - 16:37

    Tiny:

    Hoi Danielle, Bijna aan het andere eind van de wereld maar ik heb je dan toch gevonden. goed van je om daar te werken!!
    Groetjes ook van Sjan

  • 16 Februari 2011 - 06:29

    Loes:

    Heeey meiske

    Hoeissie????

    XX Loes

  • 18 Februari 2011 - 01:05

    Nettie:

    dag danielle

    hoe gaat het met jou daar?
    nog steeds goed naar je zin.
    met ons gaat het verder oke nog 3 weekjes voor ons.
    heel veel gr. nettie xxxxxx

  • 25 Februari 2011 - 21:24

    Stèfan:

    Hoi Daantje, zo te zien goed naar de zin daar. Doe je ons nog een keer updaten...... Nog veel plezier. gr. Stèfan

  • 26 Februari 2011 - 17:22

    Marian:

    Hoe is het, Daantje? Ben benieuwd!
    x Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Bolivia on his way

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

Mi ultima historia de Santa cruz.....

20 Maart 2011

CARNAVAL!!!!

27 Februari 2011

Yo no se Manaña!

03 Februari 2011

Let the games begin!

22 Januari 2011

wereldreizigers....
danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 48872

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: