shame on me... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu shame on me... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

shame on me...

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

23 Januari 2012 | Guatemala, Antigua

Hola!

Oeps, ik zag net mijn laatste verslag, geschreven in begin december 2011..sorry sorry sorry...maar dat komt door mijn nokia, met mijn wifi kan ik gewoon lekker thuis mijn mail kijken dus zit ik niet meer zo vaak in het internetcafe. Maar een verhaal typen op mijn nokia, das echt te moeilijk...dus bij deze even een update!

Pfoe,vorige keer ben ik gestopt met schrijven na mijn verjaardag,wat is er sindsdien allemaal gebeurd...

Ben tijdens de vrije dagen door, aangezien bijna alle projecten stil liggen tussen kerst en oud en nieuw bezig geweest met het zoeken naar een ander project. Ik heb het uiteindelijk ook nog gevonden ook. Sofie, mijn oude huisgenootje werkte daar en ik was een keer mee wezen kijken en het zag er leuk uit, dus gesprekje en Bingo! Carlijn en ik konden er na oud en nieuw beginnen!
Ja, carlijn is er ondertussen ook..Gezellig!!!!
Maar het project waar we gaan werken word gesteund door Los Ninos, een nederlandse stichting die hier zit.
Het project heet Esparanza y amor en zit in San Mateo. Dit is een klein dorpje net buiten Antigua, waar we lekker elke keer met de overvolle chickenbus heen mogen...We zouden de eerste week van januari beginnen, komen we daar aan, zijn er nog geen kids...oh ja, is allemaal een week verschoven..de kids komen volgende week...maar het project.. De eerste week was het nog vakantie voor de kids dus lekker knutselen en naar het veldje vlakbij om te voetballen..nou ja vlakbij, hemelsbreed misschien wel, maar lag wat hoger dus was een flinke klim...en daarna nog lekker voetballen in de zon..heerlijk maar oh zo vermoeiend!
Maar na de eerste week was de vakantie voorbij en was het tijd voor het echte werk...De kinderen gaan voor de middag naar school en vervolgens hebben ze een soort van naschools programma waar de kinderen extra lessen(engels,computerles en muziek) en huiswerkbegeleiding krijgen. Ik heb samen met carlijn een groep van ongeveer 20 kids die we moeten begeleiden met het maken van hun huiswerk en de andere lessen..

En er is een kans dat ik het land nite meer uit kan en dus hier moet blijven voor de rest van mijn leven...ik heb mijn paspoort op moeten sturen om mijn visum te verlengen. Bij binnenkomst krijg je altijd een visum voor 90 dagen, maar ik ben er langer dus moet ik extra visum aanvragen..Nu is het opgestuurd naar de hoofdstad en krijg ik binnen 10 tot 15 dagen bericht..zal wel 3 weken worden hier...

Verder ga ik ook nog steeds in de ochtend 2 keer per week naar het ziekenhuis om lekker te knuffelen met de babies...Er zijn er afgelopen week weer 3 geopereerd..Bij 2 is het goed gegaan en bij de ander is het niet goed gelukt, deze moet dus over een half jaar nog een keer geopereerd worden...

Verder geniet ik ook lekker van het heerlijke weer hier in het park op mijn vrije ochtenden,maar afgelopen weekend ben ik lekker met carlijn naar Lago atitlan geweest..lekker gerelaxt..heerlijk!
Dus hier de perfecte combinatie van werken en genieten!
Ben vast heel veel vergeten te vertellen, maar ja, ben er wel weer klaar mee!

allemaal de groetjes en tot over veel te snel...

Saludos!

  • 23 Januari 2012 - 15:58

    Nettie:

    hoi danielle.
    fijn dat het goed met je gaat.en dat je er zo heerlijk van geniet daar.En ik lees het al druk druk maar gelukkig ook vrije tijd.Dus heel veel plezier daar en werk ze met de kids.
    dikke knuffel Nettie

  • 23 Januari 2012 - 16:11

    Tanja O.:

    hoi Danielle, lijkt me leuk dit projekt. Is het zo'n beetje als bij Tessa de naschoolse opvang? Ga je straks weer naar Tessa toe of blijf je hier?
    mijn plan is om in maart naar Guatemala te gaan, als alles goed blijft gaan hier in Holanda. groetjes, het allerbeste en tot ziens en natuurlijk nog veel plezier!

  • 23 Januari 2012 - 16:57

    Tiny:

    Zou je volgens mij niet eens erg vinden om te moeten blijven;-)
    Groetjes Sjan en Tiny

  • 23 Januari 2012 - 19:50

    Simone:

    Leuk weer een update!!!! Fijn dat je nog leeft.. ;) maar vooral dat alles goed met je gaat en je er het nog steeds goed naar je zin hebt!! Hopelijk krijg je snel je paspoort terug, want wij kunnen jou echt niet langer missen hoor!!
    Geniet er nog van!!
    xxxx

  • 23 Januari 2012 - 21:36

    Loes:

    Als je maar weet, dat als je dat paspoort niet terug krijgt, ik je persoonlijk kom halen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Fijn dat je eht weer zo naar je zin hebt!

    Dikke kussss

  • 23 Januari 2012 - 22:06

    Mama:

    hoi meisje
    wat fijn dat alles zo goed gaat.
    en nog veel plezier daar
    veel liefs en dikke knuffel mamaxxx

  • 25 Januari 2012 - 09:35

    Loes:

    Daantje!

    wat een vermoeiend leven heb jij toch... beetje knuffelen met baby's, beetje voetballen, beetje chillen :O jalours!!!!! maar nog een weekje werken en dan gaan we een week op wintersport dus ook niet verkeerd :)
    maar je zorgt maar dat je je paspoort terugkrijgt ... want als ik in de kroeg sta en ik hoor het liedje van 'Hello' krijg ik het iedere keer weer moeilijk... mis you!!!

    a geniet nog maar even.. voor je het weet zit je weer hier... wij vermaken ons ook wel (tussen tom en mij ook nog steeds super... dus!)

    xxxxjes en tot snel

  • 25 Januari 2012 - 19:10

    Sharon:

    Dag Danielle!
    Ja zeg heeeeej...geef die nokia de schuld...dhuuu...zeg dan eerlijk dat de tijd vliegt met alles! Van werken, indrukken, genieten, avontuur,huggen en relaxen! :-)
    Geniet ze nog daaro...sux6 met je paspoort...
    Gatverdamme wat een heeeeerlijke temparaturen daaro...jammieieie!!
    Liefs X Sharon

  • 01 Februari 2012 - 19:36

    Danielle:

    en mijn paspoort is weer terug......

  • 03 Februari 2012 - 21:39

    Mama:

    hoi meisje
    dat vindt ik heel fijn dan kom je
    weer naar huis
    dikke kus mamaxx


  • 04 Februari 2012 - 10:29

    Brigitte.:

    he meis!!! nog ff genieten daaro,en dan straks toch weer terug richting hollandia!!! je paspoort weer terug lees ik,dus... maar blijf nog maar ff lekker daar,genieten... hier is het nu -16,5 graad onder nul,en alles wit van de sneeuw,bbbrrr koud zeg!!! verder alles oke hier,ook met de bambino... doeg... liefs xxx xx x...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Guatemala!!!!!

TESS UNLIMITED

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

marathon update

28 Augustus 2012

wat je zegt moet je doen....

06 Maart 2012

poco triste...

23 Januari 2012

shame on me...

04 December 2011

ben ik weer....
danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 48868

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: