ben ik weer.... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu ben ik weer.... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

ben ik weer....

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

04 December 2011 | Guatemala, Antigua

Hey!!!

ik ben er weer...zag net dat het toch wel even geleden is dat ik jullie geupdate heb..sorry!!!!
De vakantieschool is ondertussen al weer afgelopen...Maar wat heb ik daar veel leuke dingen gedaan..In de tweede week gingen we met alle kinderen, ongeveer 60, naar de dierentuin in Guatemala city..(hoofdstad)
Daar hebben ze ontzettend veel dieren, maar zitten wel allemaal erg sneu alleen in een hok...Het hoogtepunt was wel dat er gewoon een koe in de dierentuin stond.Ze hadden een soort van nederlands hoekje ingericht ofzo, daar stond een koe, een geit en een schaap...
Daarna lekker met zijn allen bij Pollo Campero, dat is wat bij ons de mac is...slecht eten, maar de kinderen zijn er dol op..
Ik heb ook een aantal keer met de kinderen in de keuken gestaan, dan gingen we iets lekkers maken, wat de kinderen dan op het eind van de middag op mochten eten.De eerste keer had ik sandwiches gemaakt,ontzettend lekker,en er werd ook meteen duidelijk dat de kinderen thuis niet genoeg eten krijgen..alles ging mee in de tas naar huis..Danielle, er ligt nog brood wat over is, wat ga je daar mee doen??Ze wilde echt alles mee nemen.Is wel sneu om te zien, maar dan toch fijn, dat ze die dag toch even genoeg gegeten hebben. De keer erop had ik pasta gemaakt, en ja pasta maak je altijd teveel....helemaal als je voor 60 kinderen moet maken, dus waren allemaal erg blij met mij, alle kids die mee hadden geholpen gingen weer met een groot bord pasta naar huis.
Verder natuurlijk veel met de kids geknutseld en lekker waterspelletjes gedaan..Heerlijk, knoeien met water,duidelijk de grote favoriet bij de kids!
Afgelopen week hadden we dus de laatste week van de vakantieschool, als afsluiting hadden we de playbackshow gedaan.
Echt super leuk, waren best wel wat kinderen die een optreden hadden gedaan en wij konden natuurlijk niet achter blijven. Na wat gebrainstorm in de vergadering werd het de YMCA..echt heel slecht, maar de kinderen vonden het super! Klaas die de rok van Paige droeg, en Paige die de broek van Klaas droeg..

De laatste paar weken ga ik ook vaak naar het ziekenhuis. Daar liggen vooral babies met een hazelip die wachten op een operatie. Zij hebben vaak enorm ondergewicht en moeten eerst een bepaald gewicht bereiken, voor zij geopereerd kunnen worden. Lekker beetje knuffelen met de babies en eten geven..Maar nu was er afgelopen week een moeder die haar kindje mee naar huis had genomen, zomaar zonder dat het kind in staat was om naar huis te gaan. Ze wilde niet langer dat haar kind in het ziekenhuis lag..Pff sommige ouderes hier zijn echt niet te snappen...

Ook heb ik dit jaar voor het eerst thanksgiving gevierd...Er waren ook 2 amerikaanse vrijwilligers en die wlde graag een thanksgiving diner organiseren...Dus die hadden voor 20 personen gekookt...Wauw!!! echt super knap en echt heel lekker, de eerste keer volgens mij dat ik echt zon kalkoen op tafel heb zien staan..

En natuurlijk was het afgelopen vrijdag mijn verjaardag...Om half 8 stond de familie voor mijn deur om de spaanse happy birthday voor me te zingen...Daarna lekker feest ontbijt met pannekoeken!!!!
Vervolgens naar het educatief centrum voor mijn laatste spaanse les. Weer feest met cake en cadeautje van mijn lerares..Dan naar huis voor de lunch en de taart...De traditie van de taart bestaat nog steeds...Het was niet alleen mijn feest, de jongste van het gezin, David, was ook jarig en de oudste alexandra, was de dag ervoor jarig, dus alle familie was er. Toen david,nu 5 geworden. met zijn gezicht in de taart werd geduwd zette hij het meteen op een krijsen..
Na al dit feest moest er gewerkt worden aangezien vandaag ook het charity dinner was..Er stonden 64 reserveringen en daar moesten we nog enorm veel voor doen.
Dit was echt super leuk. Alle kinderen die normaal in het restaurant werken, zijn er in totaal 23, waren er en moesten meewerken in de keuken of in de bediening.
De mensen zouden opgehaald worden in het park met een grote bus..de bus natuurlijk onvindbaar..gasten te laat, maar wel een super avond. Na het eerste gerecht was de stress weg en konden de kids ook beetje meer genieten, (en ik ook). Na de 6 gerechten was het tijd voor de presentatie van de cheques! De kinderen hebben het hele jaar om de vrijdag gewerkt in het restaurant en een deel van de opbrengst hiervan kregen de kinderen vanavond..Dus ieder kreeg zijn eigen cheque en het geld in cash..Wat waren ze blij, echt leuk om te zien!
Daarna ging het leuke werk beginnen...Opruimen, de afwas van 60 personen en heel de keuken was echt mega..helemaal aangezien er problemen waren met het stromende water..de watertank werd niet goed bijgevuld, dus kwam er maar halve tijd water uit de kraan..niet echt handig afwassen...Maar na ruim 2 uur waren we klaar...iedereen bekaf maar wel helemaal blij.
En mijn echte verjaardagsfeest, dat komt dan nog wel...

Ik ben nu wel weer even klaar met typen. ik heb net geprobeerd om fotos online te zetten maar dat lukte weer eens niet...helaas pindakaas...misschien dat ik het vandeweek nog probeer..kijk nog wel..

Oh ja, en allemaal nog bedankt voor de mailtjes, smsjes en de kaart die ik echt pas vrijdag had opengemaakt!

Fijne sinterklaas allemaal!

groetjes danielle

  • 04 December 2011 - 20:00

    PaP:

    Hoi Hoi Daan

    Mooi verhaal Daan Ik zie wel dat jij je niet verveelt druk druk druk.
    ga zo door (heb je de foto van de pup nog gezien?)

    Hasta Luego Pap


  • 04 December 2011 - 20:52

    Mama:

    hoi meisje
    wat super dat je het zo goed naar
    je zin hebt we missen je wel hoor.

    dikke knuffel mamaxxx

  • 05 December 2011 - 14:18

    Dorus En Marian:

    Ha Danielle!
    Een heel verhaal, leuk om te lezen!
    Wat ga je doen nu de vakantieschool afgelopen is?
    Heel veel plezier weer!
    x Dorus en Marian

  • 05 December 2011 - 16:17

    Danielle:

    en of ik de foto van de puppy heb gezien..wat een schatje!zorg maar dat hij zindelijk is als ik terug kom,dan wil ik wel oppassen!!!!

  • 06 December 2011 - 18:52

    Sharon:

    Dag Danielle!

    Yheeej weer een nice story, leukleuk! Enne een alsnog dikke proficiat met je verjaardag! Met een beetje familiehulp die dag in gedachten voor je gezongen!
    Veel goeds en gezondheid gewenst, enne voor nu nog veeel plezier!

    Liefs Sharon (en Marcel!!)

  • 10 December 2011 - 17:13

    Simone:

    Heel goed Daan dat je je aan je afspraak gehouden hebt!! ;) haha.. Vond je het leuk? Ik vond het iig erg leuk om te maken voor jou!
    Nog veel plezier daar, dan doen wij dat ook, nu in de kou op weg naar Kerstmis!
    Groetjes!!

  • 21 December 2011 - 18:17

    Simone:

    Wowow.. 26 graden Daan!!
    Zin in de kerst daar?

  • 23 December 2011 - 22:37

    Mama:

    hoi danielle
    hoe gaat het met je
    hier alles oke we hebben vandaag senna gehaalt ze is zo lief .

    veel liefs en dikke knuffel mamaxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Guatemala!!!!!

TESS UNLIMITED

Recente Reisverslagen:

03 December 2012

marathon update

28 Augustus 2012

wat je zegt moet je doen....

06 Maart 2012

poco triste...

23 Januari 2012

shame on me...

04 December 2011

ben ik weer....
danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 48986

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: