Mi primera semana - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu Mi primera semana - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

Mi primera semana

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

06 November 2011 | Guatemala, Antigua

Hola!

Zo weer even tijd om iets van me te laten horen...De tijd vliegt hier...
Deze week is het project gestart. Er zijn ongeveer 50 kinderen waarvoor wij activiteiten bedenken en dan kunnen ze zelf kiezen bij welke activiteit ze aansluiten..Dus afgelopen dagen weer flink geknutseld. Maar ook hebben we oud hollandse spelletjes gedaan..Anne, een andere vrijwilligster, had allemaal spelletjes bedacht om te doen met de kids, van zaklopen tot koekhappen, maar door de grote groep konden we het beter met zijn 2-en doen.echt zo leuk aangezien de kids erg enthousiast waren..
Een ander onderdeel van de projecten van Tessa is het Kids restaurant. Dat is een restaurant wat op vrijdag open is en wat gerund word door de kinderen, ze doen mee boodschappen, werken in de keuken en serveren het eten uit. Zo leren de kinderen oa samenwerken, verantwoordelijkheid nemen en engels, allemaal dingen die ze later goed kunnen gebruiken. Ik was er samen met Tanja wezen eten, Tanja is elk jaar op het project,ook 2 jaar geleden, zo leuk om die weer te zien.

Verder ben ik bezig met spaanse les...Heb 4 keer in de week 3 uur les in de ochtend, aangezien ik in de middag het project doe. Als het aan mijn lerares had gelegen hadden we 5 keer in de week 4 uur gedaan, maar dat leek me beetje veel van het goede. Volgens haar waren alle nederlanders die ze les geeft gegeven niet te porren voor 5 dagen les, ja de nederlanders zijn een beetje lui!

En afgelopen week was ik onderweg naar het project, maar waren ze aan de weg aan het werken, waardoor er maar een baan open was...Vervolgens stapt de bijrijder van de bus vlak voor de versperring uit, rent naar de andere kant, om daar de autos die van die kant komen tegen te houden,zodat de bus erdoor kan. Dus, nee, hier hebben ze geen stoplichten nodig...

Maar alles is goed hier, gister was het alleen niet mogelijk om wat te gaan drinken in de stad, aangezien er geen alcohol geschonken mocht worden. Vandaag zijn de verkiezingen hier in Guatemala en dan hebben ze de regel dat er geen alcohol geschonken mag worden vantevoren. Dus was er door iemand een feest georganiseerd thuis. Die man heeft een restaurant hier in Antigua en had een feest geregeld bij hem thuis waar wij als vreemde gewoon heen mochten. Echt een super gaaf huis, boven op de berg, beetje veel haarspeldbochten en zandwegen, maar boven had je een super uitzioht op de stad.

Dus hier is het perfect..oh ja, natuurlijk nog even wat vertellen over het weer...er is zon!!!!!
Vaak is de lucht in de ochtend superblauw en smiddags als ik toch binnen moet werken op het project is het bewolkt..heb nog geen regen gezien! Heerlijk!!!

Zo maar eens even eten!

Hasta luego!

• 06 November 2011 - 18:14

Bente:

Klinkt mooi moppie :)

• 06 November 2011 - 19:37

Debbie:

hey daan,
    Goed om te lezen dat je al zo snel weer op je plekje bent! Wij missen je ook al hoor! Maar goed we weten dat je over een paar maandjes weer terug bent, dus dat scheelt wel!
    Ik zou zeggen geniet,geniet,geniet!! Voor je het weet is het weer voorbij.... Geniet lekker meis.
    Dikke knuffel debbie

• 07 November 2011 - 14:43

Marieke:

Ben jaloers hoor, hier is het vandaag de hele dag grijs :( Maar vorige week was het wel erg lekker weer voor november, dus hebben ook een beetje geluk gehad... Maar de verhalen klinken goed, leuk dat je het zo naar je zin hebt! xxx Marieke

• 07 November 2011 - 15:17

Loes:

Mooi om te horen dat je weer op je plekje bent!
    Jij weer in de zon en wij weer in het herfstweer!!
    Zo'n restaurant is super leuk, hebben wij bij ons op school ook eens gedaan!

Kus

• 07 November 2011 - 17:33

Mama:

hoi Danielle
    wat fijn dat het weer net zo leuk is
    als de vorige keer hier alles oke
    dikke knuffel mamaxxxx

• 08 November 2011 - 22:03

Lonneke:

Hi Danielle,
    Leuk om te horen dat je het al zo snel naar je zin hebt daar. Dacht laat ook maar even wat horen vanuit jouw huisje. Hier gaat alles goed en voel me helemaal thuis! Dus maak je maar geen zorgen over jouw huisje.
    Veel plezier daar en ik lees vast snel weer wat van je!
    Groetjes Lonneke

• 10 November 2011 - 08:35

Brigitte:

he meissie!!! fijn om te lezen dat alles goed is en goed gaat daar... geniet van het mooie weer,en alles om je heen daar,ook van die lieve kids!!! hier alles goed... succes!!! liefs,xxx brigitte...

• 17 November 2011 - 22:20

Mama:

hoi meisje
    gaat alles goed daar bij jullie?
    dikke knuffel mamaxx

• 21 November 2011 - 07:34

Willem:

hoi alles goed leer julie pa ook maar spaans voor als wij met de motor weg gaan hoop dat je een leuke tyd daar hebt groetjes

• 21 November 2011 - 17:19

Pap:

Hoi Hoi Daan
    Zo te zien en te lezen ben je weer helemaal op je plek daar Fijn om te horen dat alles goed verloopt Ga zo door Wij gaan 150 euro overmaken op jou rekening kan er weer 1 kindje geholpen worden

Hasta Luego pap

• 01 December 2011 - 22:05

Martijn:

Ha zusje

Geleficiteerd met je verjaardag !!!

Groetjes
    Martijn & Eva

• 02 December 2011 - 08:01

Tiny:

Hoi Danielle,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Maak er in ieder geval een mooie dag van.
    Groetjes Sjan en Tiny

• 02 December 2011 - 08:54

Brigitte:

he meisje! alles goed daar? hier wel,met mama en baby alles goed. alles oke met de kleine,van de week t hartje gehoord,bijzonder zeg! maar wilde je even feliciteren met je verjaardag,dus bij deze meis! hartelijk gefeliciteerd en maak er nog wat moois van daar! liefs xxx brigitte!