En weer een week verder... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu En weer een week verder... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

En weer een week verder...

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

14 November 2009 | Guatemala, Antigua

OLA Allemaal..

Ik vond het wel weer eens tijd worden om jullie te laten weten hoe het hier allemal gaat, dus even een berichtje vanuit Antigua...

Afgelopen week was het een drukke week...het begin van de vakantieschool kom toch wel erg dichtbij dus moeten beetje haast maken met alles..want dingen duren alijd langer dan gepland...

Afgelopen weekend ben ik met Tessa en een ander Nederlands meisje naar een typisch Gatemalteeks gezin geweest, aangezien er daar een meisje jarig was. Het huis waar ze daar in wonen is echt niet voor te stellen, het bestaat uit plastic en bamboestokken en een soort van golfplaten..Ze hebben hier een woon-slaap-eet kamer met 1 tafel en 3 bedden en ze hebben een gezin van 9.
Dus niet veel, en toch mogen we niet weg zonder er gegeten te hebben..echt onvoorstelbaar hoe gastvrij die mensen zijn ondanks dat ze zelf zo weinig hebben...
Vervolgens met de TukTuk(een brommer me 3 wielen en een acherbank,lijkt een beetje op dat autootje van de sisi reclame van vroeger)naar het andere gezin. HIerbij hebben we met 3 volwassenen en 3 kinderen in de Tuk-Tuk gezeten,over zandwegen vol met gaten...Dat de TukTuk niet omgevallen is vind ik nog steeds knap. De fotos van dit bezoek staan op Picasa.Ik voelde me ook echt een toerist toen ik daar fotos maakte, maar de kinderen vonden het helemaal geweldig om op de foto te gaan en zelf fotos maken was helemaal het einde voor ze.

Deze week zijn ook de andere 2 meiden die bij mij in het gastgezin zitten aangekomen. Helemaal leuk!!
Ook de andere vrijwilligers zijn er nu en ook deze zijn leuk...Dit weekend komen er nog 2 en dan zijn we compleet!!Een hoop verschillende maar super leuke meiden bij elkaar..

Op woensdag zouden de kinderen met hun ouders komen om vast groepjes te maken en dingen uit te leggen...helaas is het typisch Guatemalteeks om ontzettend te laat of niet te komen...
Maar afgelopen vrijdag(gister) was het dan zover...De kinderen komen!!!!
Hierbij gingen de kinderen een paspoortje maken,aangezien het thema van de vakantieschool, een reis om de wereld is. Maar in het spaans is het nog best lastig uitleggen...gelukkig stond ik nog met 2 andere in de klas die wel de taal spreken..Maar met handen en voeten uiteindelijk een heel eind gekomen..Elk kind eindigde met een paspoort dus ze hadden het goed begrepen.Een super leuke dag!!!!!

Verder ben ik op dinsdagmiddag naar het ziekenhuis geweest hier in Antigua. Ook hier is Tessa druk bezig dus dit wilde we graag zien. Dit was wel heftig om te zien..De kinderen daar liggen de hele dag in hun bedje en komen eruit als ze verschoond moeten worden of eten krijgen..Deze kinderen zijn ook zo beperkt dat ze niet kunnen lopen en heel veel dingen gaan langs hun heen..Een aantal kinderen liggen hier ook omdat ze een hele erge hazelip hebben, er was 1 meisje dat niet eens een gehemelte had,zo zielig..
Wel erg om te horen dat een aantal kinderen hier liggen aangezien ze ooit op de grond zijn gevallen en hierdoor gehandicapt zijn geraakt..Hiervoor waren ze dus gezond..De vrouw die we vorige week tegenkwamen in het park met de ballonnen kwam ook mee..Een aantal kinderen vonden dit erg leuk,maar een aantal hebben er ook niets van gemerkt..Een bijzondere ervaring..

Afgelopen morgen heb ik heerlijk met mijn 2 huisgenootjes genoten van de zon..lekker met een kleedje naar het park en genieten van de live muziek die er toevallig ook was..
Want het weer hier begint steeds beer te worden...De zon is heerlijk alleen later op de middag koelt het behoorlijk af zodat het saonds behoorlijk koud is..Maar die orkaan, die is verder niet hier geweest, deze heeft alleen het slechte weer van vorige week veroorzaakt...

Ik heb een poging gewaagd om mijn nieuwe fotos op picasa te zetten, maar ze staan er niet allemaal op, weet ook niet hoe dit kan...Zal het van de week nog wel eens proberen.

De meeste van jullie weten wel da ik niet zon goede eter ben...maar het is me nog maar 1 keer gebeurd dat ik het eten niet lustte...het was een soort van wortelsoep die ik echt niet weg kon krijgen..Sylia, de vrouw uit het gezin, had dit wel in de gaten aangezien het eten zo langzaam ging en ze voelde zich helemaal schuldig en wilde zelfs iets andere maken voor me..Wat een goede zorgen..

Afgelopen week ben ik behoorlijk verwend door het Nederlandse front..Eerst kreeg ik post uit Nederland en vervolgens toverde Bente(mijn huisgenoot)chocoladeletters uit haar tas,gekregen van Marijn!Heb ik toch een beetje sinterklaas...Helemaal leuk!!

Dus ik kan wel zeggen dat het hier goed gaat!!

Tot snel,

groetjes Danielle



  • 14 November 2009 - 22:56

    Mama:

    hoi meisje
    super. fijn dat alles goed gaat geniet er maar van hier alles oke liefs mama
    xxx

  • 14 November 2009 - 23:25

    Pap:

    hoi daan
    reisverslag is fantasties
    heerlijk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt
    helaas krijg ik het niet voor elkaar om de fotos te bekijken op picasa
    wil je weer proberen om ze met de mail te sturen
    gr pap

  • 15 November 2009 - 13:08

    Maikel:

    heey danielle, heb zojuist ff jou site opgevraagd bij marlies want ik dacht ik zal is kijke hoe het danielle vergaat in guatemale. Kan me er nog niet veel bij voorstellen hoe het daarzo is maar kzal daluk de fotoos is gaan bekijken. hey daan veel succes en plezier ennuuhhh gedraagd oe eige!! Groette

  • 15 November 2009 - 17:05

    Loes:

    Heeey meissie!! Dat klinkt weer indrukwekkend! Tineke staat nu bij de friettent en zometeen gaan Tineke, Marieke en ik met de mannen friet eten en de laatste aflevering van boer zoekt vrouw kijken!! Klinkt dat ook indrukwekkend???? Nee...., typisch Hollands hahaha!

    Geniet ervan!!

    Kusjes Loes

  • 17 November 2009 - 11:57

    Marian:

    Jaa, das toch vervelend, dat je nu Boer zoekt vrouw mist... Haha!
    Geniet er van en succes met je Spaans!
    Liefs Dorus en Marian

  • 19 November 2009 - 19:27

    Pap:

    hoi Kanjer
    mooie fotos
    goeie week gehad met mooi weer hoop ik lekker bruin geworden zeker van al dat zonnen hahah
    daar alles goed hier is alles okee

    grt pap

  • 21 November 2009 - 21:19

    Nettie:

    hoi danielle

    ik heb je verslag gelezen.leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.geniet er van meid.
    gr.nettie xx

  • 23 November 2009 - 18:38

    Dais:

    Heey Daantje!!! :D

    Echt super leuk om je verhaal te lezen!! Alleen ik kan je foto's niet vinden ...
    Heb je er weer n paar op je hyves gezet ? Ik zal is gaan kijken.. :)

    Have fun over there!! :D
    Liefs Dais

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Bolivia on his way

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

Mi ultima historia de Santa cruz.....

20 Maart 2011

CARNAVAL!!!!

27 Februari 2011

Yo no se Manaña!

03 Februari 2011

Let the games begin!

22 Januari 2011

wereldreizigers....
danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 48972

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: