druk druk druk.... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu druk druk druk.... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

druk druk druk....

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

23 November 2009 | Guatemala, Antigua

Hoi Hoi,

Ik heb weer even tijd gevonden om jullie op de hoogte te brengen van mijn avonturen hier in Guatemala!!

Voor ik ga vertellen over afgelopen week wil ik eerst nog even iets vertellen over het weekend daarvoor...Dat weekend waren we namelijk dankzij Tessa uitgenodigd bij een verjaardag van een meisje dat ook op de vakantieschool zit..(ja dankzij tessa komen we echt overal) Hierbij kwamen ook de pinatas tevoor schijn...dit zijn die grote poppen gevuld met snoep die kapotgeslagen moeten worden, terwijl je geblindoekt bent...Uiteindelijk mocht ook ik eraan geloven..super grappig, maar behoorlijk lastig aangezien die pop van boven naar beneden en van links naar rechts gaat...

Deze week is de eerste volledige week van de vakantieschool geweest.Dus op maandag, woensdag en vrijdag. Deze week zat ik in de spelletjesklas dus lekker met de kinderen spelletjes gedaan. Er zijn op de vakantieschool 2 spelletjesklassen, 2 knutselklassen en een kookklas en een videoklas.
Hebben lekker de stoelendans gedaan, twister, maar ook Halli Galli was erg populair. Maar al met al was het waterballonnen volleyval overduidelijk de favoriet!!

Dinsdagmiddag waren met met zijn allen( Bente, Vicky, Desiree,Tanja, Marjan, Tessa en Gerson naar een echte maya familie geweest, wel toeristisch maar toch erg grappig.

Misschien is het eerst even handig om te vertellen wie wie is. Ik zit in het gastgezin samen met Bente en Vicky. Zij helpen ook mee met het project van de vakantieschool en hebben ook tegelijk met mij spaanse les,ofwel we zien elkaar dagelijks.
Daarnaast zijn er Marjan en Tanja, beide nederlandse vrouwen, marjan is moeder van 3 kinderen,dus extra stoer dat ze hier is en Tanja is ook nederlands maar woont al een jaar of 14 in Canada. Zij werken ook bij het project van de vakantieschool en Marjan heeft ook spaanse les tegelijk met mij.
Desiree is een ´tante´ van Tessa en zij is hier ook voor ongeveer 8 weken. Erg verrassend werkt zij ook mee aan de vakantieschool en ook zij heeft spaanse les tegelijk met mij. Hierbij heeft zij er ook voor gezorgd dat we hier in Guatemala lekker kroketten hebben kunnen eten..zij had ze namelijk zelf gemaakt, voor herhaling vatbaar zeg ik zo!
Al met al vind ik dat we een super leuke groep hebben, gelukkig!!
Maar,dinsdagmiddag in het maya gezin...
Hier werden de tradities besproken en heb ik een rondje gelopen met een mandje op mijn hoofd..ging niet geheel vlekkeloos, maar de mand was niet gevallen..Deze middag, werd er ook een bruiloft nagespeeld...marjan en bente waren de klos..Marjan was inclusief super mooie snor de bruidegom :)

Woensdagavond waren we naar een bar geweest waar behoorlijk salsa gedanst werd...Dat zag er wel echt super leuk uit, maar geloof niet dat er iemand is die mij dat ooit kan leren...ach ja, je hoeft ook niet overal goed in te zijn denk ik dan...

Afgelopen vrijdag vertrokken we met zijn vijven( Bente, Vicky, Desiree, Marjan en ik) naar Lago de Atitlan.
Dit schijnt een van de mooiste meren, omringd door 3 vulkanen, te zijn van de wereld dus dit wilde we graag zelf zien..Nou het was echt super mooi. Toen we aankwamen waas het al beetje schemerachtig en via Tessa hadden we een huisje geregeld vlak aan de kust, maar het paadje er naar toe was beetje lastig te belopen, zo in het donker. Maar uiteindelijk aangekomen en na het weg jagen van de vele spinnen die er in het huisje zaten(dit had de vrouw van het huisje gedaan, we, sommige dan, stonden gillend toe te kijken) zijn we lekker een hapje wezen eten om vervolgens heerlijk in ons bedje te duiken om te dromen over spinnen en het opeten hiervan in je slaap.
De dag erna zag alles er nog mooier uit in de volle zon en leek het net een paradijsje. Overal waar je keek wilde je fotos maken..Vervolgens met de boot en tuk tuk nog naar 2 plaatjes in de buurt geweest om daar even rond te kijken, en vervolgens weer lekker een hapje gegeten en op het dakterras van het restaurant gezeten met allemaal een kop thee, en dat op een zaterdagavond!!!!!Op zondag naar Panajachel geweest, dit is wel behoorlijk toeristisch, maar was ook erg leuk om ook dit te zien.

Vandaag is het maandag en heb ik voor het eerst een knutselklas gehad met de vakantieschool. Aangezien er tijdens de vakantieschool gewerkt word met het thema, reis om de wereld, heeft elke groep een land en moeten de opdrachten die uitgevoerd worden daar mee te maken hebben. Vandaag had ik India, waardoor ik met de kinderen olifantjes heb gemaakt en de vlag van india..Het leek ook nog ergens op ook nog!!Mocht er nog iemand creatieve ideeen hebben voor het land Zuid-afrika dan hoor ik dat graag..hiervoor moet ik namelijk woensdag en vrijdag iets maken...

Dit was zo ongeveer mijn afgelopen week...Behoorlijk druk maar alleen maar leuke dingen, gelukkig.
zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar dat horen jullie dan vast nog wel...

Ik ge nu ook proberen om de fotos op picasa te zetten, maar picasa doet beetje raar dus is ff afwachten...

FF update wat betreft de fotos...
Ik heb mijn fotos op Picasa gezet.. in het mapje van mijn nieuwe fotos zitten ook nog oude aangezien het meer werk was om deze allemaal uit te vinken..maar aangezien mijn batterij van mijn camera leeg is, heeft hij de laatste fotos niet meer up kunnen loaden, deze komen dus vande wek nog een keer...

hier de site waar ze te vinden zijn:

http://picasaweb.google.com/danielleraijmakers/Week4#

Er is ook nog een week 4 deel 2..ivm teveel fotos!!!deze zijn van Atitlan!
Onderschriften komen er nog bij, maar ben nu beetje klaar met die pc hier!!

doei

xx danielle

  • 24 November 2009 - 09:12

    Marian:

    Ha Daantje,
    Wat leuk dat je ook vanalles bent gaan bekijken! Klinkt super, ik ga nu je foto's zoeken.
    Geniet ze!
    Liefs Dorus en Marian

  • 24 November 2009 - 15:05

    Dais:

    Echt leuk dat je daar ook nog tijd hebt om van alles te ondernemen! Zie ook aan je foto's dat je daar echt lol hebt en geniet van de mensen om je heen en de dingen die je voor ze kunt doen!! Briljant! Keep on going!!

    Kus dais!

  • 25 November 2009 - 15:26

    Mika:

    Heey Daantje,

    Wat een foto's, heb ze net eens even allemaal bekeken.. Super leuk!! Zo te zien en te lezen heb je het ook goed naar je zin in verweggiestan!! HAHA

    zie je als je terug bent en dan drinken we er eentje op!!

    Liefs Mika

    Ps. zondag wel even duimen he!! dan hebben we de koploper!! en als we winnen zijn wij dat!!!

  • 25 November 2009 - 22:08

    Mama:

    hoi meisje
    wat fijn dat alles goed gaat en zoveel plezier hebt en allemaal leuke dingen kunt doen geniet er maar van
    liefs mamaxxxx

  • 26 November 2009 - 18:52

    Tineke:

    Ha Daan,

    KLinkt weer super vanuit daar! Ik ga ook zo op zoek naar de foto's, ben benieuwd!
    Veel plezier nog.
    x Tineke

  • 27 November 2009 - 11:27

    Loes:

    Oww wat klinkt dat goed allemaal!
    En best veel vrije tijd om zelf dingen te ondernemen, heerlijk! Geniet er maar van, want hier regent het, heeft iedereen het druk met rapportgesprekken en mis je dus niet veel bijzonders....

    Dag meis xxxx Liefs Loes

  • 27 November 2009 - 17:28

    Marieke:

    Klinkt allemaal weer ontzettend gaaf! Hier mis je inderdaad niet veel (zie berichtje van Loes) en dan ook nog slecht weer hier :( Ook leuk dat je zoveel kan zien van de omgeving! Ga je woensdag je verjaardag daar vieren? We zullen hier aan je denken! xxx Marieke

  • 28 November 2009 - 08:55

    Lies:

    Vette shit! alleen jammer dat foto's een klein deel altijd laten zien.. in het echt is het natuurlijk veeeeeeeeel beter!!!

  • 01 December 2009 - 10:56

    LIES:

    DAAN!!! GEFELICITEERD!!! (ik ben de eerste en te vroeg).. zul je zien dat ik t anders morgen vergeet en dan ben ik te laat...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Bolivia on his way

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

Mi ultima historia de Santa cruz.....

20 Maart 2011

CARNAVAL!!!!

27 Februari 2011

Yo no se Manaña!

03 Februari 2011

Let the games begin!

22 Januari 2011

wereldreizigers....
danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 49012

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: