weer bijgekomen van mijn verjaardag!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu weer bijgekomen van mijn verjaardag!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

weer bijgekomen van mijn verjaardag!!

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

08 December 2009 | Guatemala, Antigua

Hoi Hoi,

Het is weer zover...ik wil jullie weer even op de hoogte brengen van mijn avonturen hier in Guatemala,ofwel Guate Guate zoals de buschaffeurs hier schreeuwen de hele dag!!

De dag na mijn verjaardag lekker gerelaxt...lekker vrij vandaag dus lekker naar de markt, park ofwel alleen maar ontspanning.Dit heb ik natuurlijk ook nodig nu ik wat ouder ben :)

Dit weekend had ik ook geen grootse plannen, lekker relaxen in Antigua leek ons een erg goed idee! Dit hebben we dan ook maar gedaan.
Op zondag was het vervolgens wel weer tijd om vroeg mijn bedje uit te komen....Ik ga namelijk naar een soort van ziekenhuis waar kinderen worden opgevangen die ondervoed zijn. Dit is van amerikaanse stichting, maar een tijd terug is er via de stichting van Tessa de lieve maar verwaarloosde Maria heen gebracht. Haar vader vond het namelijk niet echt nodig om voor zijn dochter te zorgen, hij vond zijn zoon net wat belangrijker namelijk..Maar toen Tessa daar kwam bleek dat er veel gewerkt word met vrijwilligers maar deze zijn er vooral door de week en niet in het weekend. Dus gingen wij deze zondag eens even kijken wat we konden doen..Het begon met een officiele jas en een mondkapje..dat moet er voor die kinderen ook beetje beangstigend uitzien, maar was in het belang van zowel hun als ons.
Op de afdeling lagen allemaal heeeeele lieve kindjes die we lekker eten hebben gegeven en natuurlijk komt er na het eten, luisers verschonen....Vervolgens nog even lekker met die kleintjes gespeeld en vooral geknuffeld..Wat een schatjes!!! Niet te begrijpen dat er een groot aantal van in een weeshuis terecht gaan komen...
Hier ga ik zeker nog terug komen om nog eens lekker met die kleintjes te knuffelen..mama danielle :)

Verder deze week weer op de vakantieschool geweest...Lekker met de kinderen geknutseld..Had het groepje Holland en merk wel dat na ee paar weken mijn creatieve ideeen een beetje minder worden..toch niet lang genog Pabo gedaan denk ik zo..maar op het eind van de dag hadden mijn kids allemaal een kroon a la koningin beatrix..

Vandaag begin min dag met spaanse les...aangezien er een nieuwe vrijwiliger is gekomen heb ik een nieuwe lerares gekregen..deze had ik vandaag voor het eerst, het beviel gelukkig goed...was erg aardig en heb ook nog spaans geleerd ook nog ook!!! Toen ik vervolgens thuis kwam lag er een verrassing voor me op mijn kamer...de post was geweest en er lag een kaartje dat ik een pakje op kon halen bij het postkantoor. Dus op naar het postkantoor, helaas is deze aan de andere kant van de stad, maar ja, helaas pindakaas....
Mijn nieuwsgierigheid won het van mijn geduld...Daar aangekomen kreeg ik een pakje, waar zo ongeveer 6 rollen tape omheen zaten....beetje jammer :)
Maar uiteindelijk kreeg ik het open en kwam er een zingende bloem uit!!!Deze zong Happy Birthday!! Dank je wel Marijn!!Helemaal leuk!
Verder vandaag geleerd, maar wel op een leuke manier..op het dakterras van een cafeetje bij ons in de buurt..en niet te vergeten, in de zon!! HEERLIJK!!

morgen ga ik weer naar de vakantieschool maar ipv knutselen gaan we lekker de stoelen en tafels schilderen met de kinderen..Heb er helemaal zin in!!

Het gaat dus behoorlijk goed hier en vermaak me nog steeds..

ik ben er weer vandoor...

Mijn fotos komen een dezer dagen weer op picasa..laat het jullie weten als het zover is...

Mochten jullie trouwens nog meer willen weten over de stichting waar ik voor werk, kijk dan ff op de website...Mocht je geld over hebben dit jaar kan dit ook altijd hierheen :)

http://www.tessunlimited.nl

doei
xx




  • 09 December 2009 - 07:01

    Loes:

    Ik begrijp uit jouw verhaald dat we binnenkort misschien wel tante worden met z,n allen? Hihi, dat zou wel lache zijn!!Met al die moedergevoelens!!!

    Op www.kleutergroep.nl vind je een heleboel knutselideeen op thema. Het zijn wel werkjes voor kinderen van 4-7 jaar, dus wellicht niet geschikt voor alle kinderen... Maar misschien heb je er iets aan!

    Veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!

    Liefs kusjes Loes

  • 09 December 2009 - 08:10

    Annemiek:

    Hey Daan,

    Ik word al helemaal jaloers als ik je verhalen lees.
    Leuk om te lezen maar ik mis het ook wel.
    Ben gisteren weer officieel begonnen met werken bah.
    Maar goed ga er echt heel goed over na denken of ik volgend jaar ga terug komen, wie weeet
    geniet nog van alles
    lfs annemiek

  • 10 December 2009 - 14:57

    Dais:

    Hey Leuk zeg, maar ik denk dat je daar nog wel ff mee wacht of ni !? Mama worden... Zondag weer voetballen hoop ik ,.. We krijgen hier trouwens ander weer en waarschijnlijk gaat het zondag al sneeuwen.. Haha!! :D

    Xxx

  • 10 December 2009 - 19:19

    Joyce:

    Heey,
    Danielle nog veel plezier daar he!!
    groeten

  • 15 December 2009 - 16:35

    Marijn:

    Mooie foto's chick!!!!!!

    Geniet ervan!!!

    XX

  • 15 December 2009 - 20:40

    Mama:

    hoi meisje
    alles is oke daar zie ik
    heel mooie fotos
    hier is alles oke
    liefs mamaxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Bolivia on his way

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

Mi ultima historia de Santa cruz.....

20 Maart 2011

CARNAVAL!!!!

27 Februari 2011

Yo no se Manaña!

03 Februari 2011

Let the games begin!

22 Januari 2011

wereldreizigers....
danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 48982

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: