weer een week.... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu weer een week.... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

weer een week....

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

19 December 2009 | Guatemala, Antigua

Ola...

ik bedacht me dat het wel weer tijd was om jullie even op de hoogte te brengen van mijn avonturen hier aangezien dat al weer even geleden is...

Afgelopen weekend waren we(ik samen met Vicky en Bente)naar Rio Dulce en Livingstone geweest..Dit ligt aan de Caribische zee aan de kant van Belize..Op donderdag vertrokken we naar Rio Dulce om daar de nacht door te bregen om vervolgens, de vlgende dag, met een boottocht naar Livingstone te gaan....
Het hotel in Rio dulce was echt super gaaf...We zaten aan het water en we hadden een huisje voor ons aleen. Dit was een huisje voor 10 personen, maar er was verder niemand dus hadden mooi een privehuisje!!Huisje was helemaal van hout en de muren waren van muskietennet...Je had dus helemaal het idee dat je gewoon buiten sliep...Beetje jammer dat je dan ook last krijgt van spinnen,maar helaas..Maar ook daar zijn we wel aan gewend ondertussen..
Daar konden we savonds ook heerijk op de bank zitten en een filmpje kijken..wat een luxe!!
De volgende dag vertrokken we optijd naar Livingstone..De tocht erheen was echt supermooi..dat kunnen jullie ook wel zien aan de fotos...Kwamen op een gegeven moment langs een stukje met heeeeeel veel waterlelies..waar kinderen met bootjes aan het varen waren..Het leek net de efteling :)
vervolgens kwamen we aan in Livingstone. Het hotel was behorlijk wat minder luxe dan het vorige hotel, maar ja, kan niet altijd feest zijn. De man van het restaurant dat bij het hotel hoorde liet ons de vis zien die we die avond zouden gaan eten...was echt een mega vis...En hij was nog lekker ook...
Hier verder lekker gerelaxt en op het kleine strandje gelegen en genoten van de muziek die er gespeeld werd..
De volgende dag gingen we weer terug naar Rio Dulce, naar ons super de luxe hotel om weer lekker te slapen, aangezien dat bij dat andere hotel niet zo goed lukte...
Nu kwamen we in een andere kamer, hier waren totaal geen muren, alleen maar een vloer op 3 meter boven de vlonder en een dak. De zijkanten waren open en het bed had een muskietennet om ons te beschermen tegen de muggen....Wat een ervaring..slapen boven het water....

Maandagvond zaten we lekker bij het gastgezin te relaxen, komen de kinderen met ouders helemaal hyperactief binnen...Hadden ze kerstverlichting gekocht en zefs een klein kerstboompje...Dit boompje was volgens Sylvia de top van een grote kunstboom..maar gaat om het idee en het ziet er leuk uit..Het huis is dus nu helemaal in de kerstsfeer...

Deze week is ook de laatste week van de vakantieschool begonnen, dus hebben nu ook een wat aangepast programma...Maandag hebben we gewoon geknutseld met de kinderen, maar woensdag hadden we met alle kinderen gekookt. Hadden hierbij iets typisch uit een bepaald land gemaakt..Dus lekkere sate uit China, Pizza uit Italie,hamburgers uit Canada,Fruit uit Afrika en nachos uit Mexico...
Dit zag er allemaal super lekker uit in elk geval en dat was het uiteindelijk ook!
En vrijdag was het zover, dan zou de laatste dag van de vakantieschool zijn...Het is echt zo snel gegaan...die 6 weken vakantieschool zijn echt voorbij gevlogen...
Om de laatste dag leuk af te sluiten hadden we een modeshow georganisserd. Hierbij mochten de kinderen aan de ouders laten zien wat ze de afgelopen weken allemaal gemaakt hadden...
Toen dit klaar was, was het echt afgelopen...De kindjes kwamen ons gedag zeggen met een dikke knuffel..en ook de ouders bleven ons maar bedanken...
echt jammer om deze kindjes niet meer te zien,waren zulke schatjes..
Nu is het alleen nog een kwestie van alles opruimen en de hele school weer klaar maken voor het nieuwe schooljaar..

En voor degene die de fotos eerst kijken voor ze dit lezen zullen misschien wel geschrokken zijn, maar die fotos van die tattoo zijn niet van mij...dit is niet mijn voet!!!!
Bente wilde graag een tattoe laten zetten en dit heeft ze gisteren gedaan...

Dit weekend ga ik verder niet heel veel meer doen...beetje relaxen en vanavond hebben we het afscheidsfeest van Bente, zij gaat maandagochtend heeeeel vroeg namelijk terug naar Nederland, helaas..

Maar ik ben er weer vandoor...Geniet allemaal van de sneeuw dan geniet ik hier van de zon....

Hieronder weer de link van mijn fotosite..

groetjes danielle

• 19 December 2009 - 20:57

Pap:

leuke dingen gaan altijd snel voorbij daan
    supper om te zien dat je het zo naar je zin hebt
    ik hoop je toch snel weer te zien
    groeten pap

• 20 December 2009 - 16:56

Lies:

hey daanbanaan...
    Je gaat al bijna naar curacoa!!! Het is hier wel heel rustig zonder jou hoor :).

xxx

• 21 December 2009 - 16:29

Stèfan:

Hey Daantje,
    ik heb net al je verslagen zitten lezen. Zo te lezen een super ervaring. Nog lekker even genieten, want voor je het weet zit hier weer in de kou.
    Vergeet niet langs Tikal te gaan, want dat is namelijk ook echt super mooi.

Groeten Stèfan

• 21 December 2009 - 17:43

Dais:

Echt super leuk!
    Helaas komt er ook een tijd van afscheid nemen.. Maar de herrinneringen aan de kinderen raak je niet meer kwijt! Echt n super ervaring daar zo !!! Alles wat je mee maakt! :D Zou het ook wel willen, maar vind het wel een eng idee om alleen te vertrekken!! Dus petje af voor je!!! See you in 32 days!!! (K)(K)

• 21 December 2009 - 21:46

Mama:

hoi meisje
    alles gaat super zie ik'
    fijne kerstdagen en tot gauw liefs mamaxxx

ps. ik heb kerstschuim kransjes en ik mis je

• 24 December 2009 - 10:38

Fam. Rijkers:

He Daan

Superleuk om te zien dat je het daar zo naar je zin hebt! Heel veel plezier met de feestdagen die voor de deur staan. Maak er iets moois van. Leuke ervaring, kerstmis bij 25 graden. Tot snel!

Groeten Marian en Dorus.

Femke:

heeeeeeeey daantje..

hoe is het daar???
    ben blij dat je al weer bijna terug bent.. want we hebben wel weer wat gezelligheid nodig in het team..;)
    zo op die vroege zondag morgen..

nu duurt curaçao helemaal niet lang meer...