mijn eerste week - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu mijn eerste week - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

mijn eerste week

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

04 November 2009 | Guatemala, Antigua

Hoi Hoi,

Ik heb me gister bezig gehouden met het plaatsen van mijn fotos op internet....Ik heb uiteindelijk mijn fotos op picasa gezet aangezien dat de enigste plek was, waar het me lukte, op hyves na, hier staan er ook nog een paar. Maar dit staat niet in verhouding met de fotos die op picasa staan...

Ik ben ik hier ruim een week( een week en 1 dag) en heb het hier nog steeds naar mijn zin.
Het gezin is echt super aardig en hun oudste dochter houd van voetbal, dus wat wil ik nog meer..kan ik meteen een beetje mijn eigen kwaliteiten onderhouden...
Het eten hier is wel wat anders dan wat ik gewend ben..Er word hier om half 8 ontbeten met eieren, frigoles(bruine bonen), pannekoeken of gewoon met cornflakes. En na een vol bord op te hebben vragen ze nog 2 keer of je wel echt genoeg hebt...

Verder ben ik druk bezig met het leren van de spaanse taal...Ik merk dat het steeds beter gaat maar die achterlijke grammatica is echt vervelend..Ook heb ik allemaal woorden op kaartjes geschreven, met aan de ene kant het spaanse woord en aan de andere kant de nederlandse betekenis, om ze zo makkelijker te kunnen leren. Sylvia, de moeder uit mijn gastgezin had dit gezien en heeft vervolgens mij hele kamer volgeplakt met zo'n zelfde kaartjes...stoel,tafel, muur...
Wat een leuke actie!!!!

Naast de spaanse les heb ik nu nog redelijk wat tijd om zelf dingen te ondernemen, aangezien het voorbereiden van het project wat minder tijd in beslag neemt dan gepland...Ik heb dus heerlijk te tijd om met andere vrijwilligers lekker te relaxen en wat te drinken in de stad. Aangezien Antigua behoorlijk toeristisch aan het worden is, zijn deze er genoeg!!
Maar hiernaast ga ik ook met andere projecten mee, zo heb ik op donderdag meegelopen met het daklozenproject om de daklozen wat eten en vitamines te geven. Hierbij zijn er ook een hoop kinderen die dagelijks moeten overleven op de vuilnisbelt, onvoorstelbaar in welke omstandigheden die moeten leven.
Daarnaast ga ik volgende week ook nog een aantal dagen in het ziekenhuis hier helpen...

En natuurlijk willen jullie weten wat voor weer het hier is... Het is hier de afgelopen dagen erg bewolkt en heeft hier ook veel geregend...(en toch is het regenseizoen afgelopen) Maar gister heeft de zon geschenen wat er meteen voor heeft gezorgd dat ik weer eens verbrand ben...hoe verrassend....


Maar ik ben er weer vandoor...

groetjes danielle





  • 04 November 2009 - 22:27

    Mama:

    hoi daantje
    wat fijn dat je zo lieve gastouders hebt geniet er maar van

    groetjes mamaxxx

  • 05 November 2009 - 13:06

    Marian:

    Hey Daantje!
    Klinkt echt super indrukwekkend allemaal!
    We volgen je.
    Groetjes Dorus en Marian

  • 05 November 2009 - 18:27

    Tineke:

    Hey Daantje,

    Klinkt echt super. Ook fijn om te horen dat het nog steeds goed bevalt.
    En handig dat je gastgezin je zo goed bevalt en helpt met de Spaanse taal!!
    Geniet er van, ik kijk al weer uit naar een nieuw verhaal!
    x Tineke

  • 05 November 2009 - 19:04

    Simone:

    Hoi Daan!
    Fijn om dit berichtje te lezen! Fijn dat je het goed naar je zin hebt! Geniet er nog van!

  • 05 November 2009 - 22:25

    Marijn:

    Mooi verhaal schatje!!! Geniet ervan en tot snel!
    XXXX

  • 06 November 2009 - 07:33

    Natasja:

    Hi Daan!

    Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt, klinkt super allemaal!!

    Je eerste tijdschriften zijn al onderweg, ben benieuwd hoe lang ze erover doen :)

    Hasta la vista,

    dikke x tas

  • 06 November 2009 - 12:19

    Dais:

    Hey Daantje!

    Echt leuk om te lezen hoe t daar is en wat je allemaal mee maakt! Leuk dat de moeder van het gastgezin daar op in speelt! :D Teken dat je echt goed zit! En dat de oudste dochter van voetballen houdt is helemaal mooi !! We houden je op de hoogte en zag ook dat je jou zelf aangemeld had voor teamlink!! Goed bezig vrouwke!! Heel veel plezier en succes en tot je volgende bericht! Nu ga ik ff je foto's kijken :)

    Liefs Xxx Dais

  • 08 November 2009 - 11:42

    Loes:

    Daantjeee!! Ohh klinkt echt indrukwekkend allemaal!!! Inderdaad superfijn dat je een leuk gastgezin hebt, maakt de reis compleet! Veel plezier!!!

    Dikke x Loes

  • 08 November 2009 - 21:03

    Theo En Thea:

    Hoi Daantje, wat leuk om jou verhalen te kunnen lezen!! En heel fijn om te lezen dat je zo'n fijn gastgezin hebt. (ook wel zo fijn voor jullie mam)Heel veel lieve groetjes van ons allemaal uit esteren, en doe geen dingen die wij ook niet zouden doen!! maar bovenal veel plezier daar en geniet ervan. doei liefs ons x

  • 08 November 2009 - 21:21

    Mama:

    hoi Daantje
    alles goed daar.en kun je al wat spaans praten
    hier alles oke

    groetjes mamaxxx

  • 09 November 2009 - 10:35

    Lies:

    Ja, inderdaad, de landen onder jou stormt het enzo!!! Niet wegwaaien he, dan moet je weer het vliegtuig terug pakken :P.
    Kei tof Daan!! Ben trots op je.. en natuurlijk jeukt het bij mij dat ik niet daar zit :).

    xxx

  • 09 November 2009 - 10:37

    Lies:

    Waar zijn die foto's?

  • 11 November 2009 - 18:55

    Marian:

    Ha Daan!
    Heb jij ook nog iets gemerkt van die orkaan??? El Salvador is toch wel errug dichtbij...
    Groetjes Marian

  • 11 November 2009 - 22:24

    Mama:

    hoi meisje
    gaat alles goed bij jou
    in de peel alles oke

    liefs mamaxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Bolivia on his way

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

Mi ultima historia de Santa cruz.....

20 Maart 2011

CARNAVAL!!!!

27 Februari 2011

Yo no se Manaña!

03 Februari 2011

Let the games begin!

22 Januari 2011

wereldreizigers....
danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 18118
Totaal aantal bezoekers 48873

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: