mijn verjaardag!!!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu mijn verjaardag!!!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van danielle raijmakers - WaarBenJij.nu

mijn verjaardag!!!!

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg danielle

04 December 2009 | Guatemala, Antigua

Ik ben er weer!!!!!!!

Deze week was het allemaal erg spannend..ik zou voor de eerste keer in mijn leven mijn verjaardag vieren in de zon, maar ook zonder mijn eigen vrienden en familie...

Dinsdag begonnen we met de verjaardag van een meisje uit het gastgezin, zij werd 8 jaar...
Maar op woensdag was het groot feest aangezien niet alleen ik, maar ook Vicky(andere vrijwilligster) en David, (de jongen uit het gastgezin)jarig waren...Toen ik mijn kamer uitkwam werd er meteen voor me gezongen....moeder stond samen met haar 2 dochters een verjaardagsliedje voor me te zingen...
Vervolgens kwam Bente met een kado aanzetten..Het eerste kado was een verjaardagsmuts die ik op diende te houden en vervolgens kwamen er 2 pinatas te voorschijn! Vicky en ik hadden ieder een Pinata gekregen om kapot te mogen slaan!!Zijn had Tickerbel van Peter pan gekregen en ik had een duiveltje..ze vond een prinsesje niet zo bij me passen..wat een kennis na 4 weken :)
Maar voor we deze op school kapot konden slaan, moesten we deze eest op school zien te krijgen...dus met zijn allen in een overvolle chickenbus op weg naar school...Aangezien ze altijd met zijn 3en op een 2 persoonsbankje zitten kun je wel voorstellen dat er van ht gangpad niet meer zoveel overblijft...niet zo handig met 2 van de grote pinatas..maar ja..blijven lachen....
Uiteindelijk op school aangekomen waar we in de pauze de pinatas mochten slaan. Net zoals in Nederland werd er eerst gestart met het zingen van een liedje..Daarna kreeg ik een blindoek om en mocht ik gaan slaan...Das behoorlijk lastig in elk geval...Vooral als er 100 kinderen om je heen staan die allemaal iets anders roepen, boven,links,rechts,achter!!Dan weet je het helemaal niet meer. Uiteindelijk mochten de kinderen het afmaken, anders zou het nog heel lang gaan duren...

In het gastgezin waren we al voorbereid op een traditie die er hier schijnt te zijn(of die ze de buitenlanders wijsmaken)We zouden namelijk met ons gezicht in de taart geduwd worden...Vicky en ik gingen samen bij de taart zitten en wachten tot we erin geduwd werden...Het duurde even voordat er wat gebeurde, aangezien wij dachten dat hun ons erin zouden duwen en zijn dachten dat wij een hap zouden nemen en dat ze ons er dan in zouden duwen...maar gelukkig!!werden we uiteindelijk gewoon geduwd :)
Bij mij viel de schade gelukkig viel, lag met mijn gezicht meer op de perzik in plaats van op de slagroom :)

Vervolgens lekker een stukje taart gegeten..dat er iemand nog taart lust,terwijl wij er met ons gezicht in hebben gelegen....blijft raar..

Na het eten nog even met alle vrijwilligers lekker een drankje wezen drinken, waarbij ik ook bedolven ben onder de kados..iederen had iets meegenomen...super lief!!!!

Het kadootje dat we voor de jarige David hadden gekocht, viel ook in goede aarde..toen hij het kreeg ging hij er meteen mee spelen en toen we na het project terug kwamen was hij er nog of weer mee aan het spelen..en het was niet eens een nintendo..Hij was gewoon blij met een puzzel en een domino spel..Heerlijk!!!!

Dus al met al kan ik wel zeggen dat mijn verjaardag geslaagd is geweest!!
En dan ook nog allemaal leuke berichtjes vanuit nederland, leuk leuk leuk!! Dank je wel allemaal!!!!

Als je de fotos bekijkt op Picasa..zie link hieronder, weet niet welke van de 2 de goede is, dus gewoon even allebei testen...

http://picasaweb.google.com/danielleraijmakers/Verjaardag?feat=directlink

http://picasaweb.google.com/danielleraijmakers/Verjaardag#

zul je ook fotos van mijn zien, waar mijn moeder gevoelens helemaal tot uiting komen....Hier waren we afgelopen week op verjaardag, dit jongetje is een tijdje geleden geopereerd,aangezien zijn ouders hier het geld niet voor hadden, heeft de stichting van Tessa hieraan mee betaald.vandaar dat we daar terecht kwamen....Hij werd hier 2 jaar en hij is zo schattig!!!!!
Daarbij kijkt hij ook nog scheel..dubbel schattig...

tot snel

xx danielle




  • 04 December 2009 - 22:53

    Mama:

    dag meisje
    wat super dat je zo;n leuke verjaardag hebt gehadt en dat zo ver van huis en zo bent verwend met kadootjes SUPER
    liefs mamaXXXXXX

  • 04 December 2009 - 23:00

    Nettie:

    hoi danielle wat een geweldig mooie foto,s.
    ik zie dat je het reuze naar je zin hebt.super.
    en fijn dat je zover toch een leuke verjaardag hebt gehad.

    gr nettie xxxx

  • 05 December 2009 - 09:41

    Tineke:

    Hey Daan,
    Wat een super verhaal weer! Zo te lezen is het wel een heel bijzondere verjaarda geweest, maar wel super leuk.
    En ook zo leuk die foto's erbij zo heb ik het nog een beetje nabeleefd!
    Blijf genieten daar, en tot snel weer.

    x Tineke

  • 05 December 2009 - 16:26

    Marian:

    Een bijzondere ervaring, super leuk!
    Groetjes Dorus en Marian

  • 05 December 2009 - 23:15

    Wagelmansjes:

    hey danielle!
    ik heb linkje naar je site van sharon gekregen. erg leuk om te lezen allemaal!
    nog gefeliciteerd met je verjaardag. zo te lezen heb je een leuke verjaardag gehad!
    ik kom hier wel vaker even kijken hoe het met je gaat en wat je allemaal mee maakt.
    veel plezier daaro en geniet er lekker van!
    groetjes miranda (ook van karli en marlies)

  • 07 December 2009 - 07:43

    Gonnie Nabuurs:

    Hallo Daantje,

    Op de eerste plaats nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat het zo goed met je gaat geniet maar lekker.

    Groetjes Gonnie en Gijs Nabuurs.

  • 08 December 2009 - 17:05

    Tanja :

    Hoi nicht, ik wist helemaal niet dat jij aan de andere kant van de wereld zat! Nog proficiat met jouw verjaardag!!!!
    Ik heb jouw reisverslagen gelezen en ben hartstikke jaloers!

    Geniet van alle mooie dingen die je meemaakt, ik heb er echt van zitten genieten.

    Groetjes!!!!!!!!

  • 08 December 2009 - 20:12

    Sjar!:

    Haaaaaaaaallootje!
    Yheeeej...weer een new story, leuk!!En ook weer veel foto's, leukleuk!Oleoleee...mijn oproep aan youre (and my family) begint te werken!WIE VOLGT!?! Maar perzik is goed voor de huid..dus goed gemikt :-)haha.Ooo stinkerd, 24 graden..stuur wat naar Uje, hiero een natte bedoeling, als het gaat vriezen (het weekend dus..)kan ik naar huis schaatsen, wetwetwet..euh blubber!
    De garoeten! Oja ook van Marcel!
    X Sjar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Bolivia on his way

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

Mi ultima historia de Santa cruz.....

20 Maart 2011

CARNAVAL!!!!

27 Februari 2011

Yo no se Manaña!

03 Februari 2011

Let the games begin!

22 Januari 2011

wereldreizigers....
danielle

Zoals de meeste wel weten ga ik vrijwilligerswerk doen in Guatemala aankomende november en december. Mochten jullie meer willen weten over de organisatie, kijk op de website : http://www.tessunlimited.nl

Actief sinds 04 Sept. 2009
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 48861

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 02 December 2023

en nu echt....

07 Januari 2013 - 22 Mei 2013

nicaragua 2013

30 Oktober 2011 - 02 April 2012

Guatemala!!!!!

19 Januari 2011 - 04 Mei 2011

Bolivia on his way

Landen bezocht: